Grattis, du vann århundradets pajas pris!!

Japp, den vann jag idag.. Vet inte varför jag ens tänkte tanken. Idag skulle jag baka med Änglah efter jag hämtade henne från förskolan. Cupcakes tänkte jag, går ju snabbt och smidigt. Svea ska ju sova tänkte jag, och hon sov... I 15 jävla minuter! Sen vaknade hon, då var äggen redan knäckta över sockret, så återvändo? Nej! A, ja.. Svea kan leka på golvet, japp i tre minuter. Sen kom århundradets utbrott. Ge henne mat! Glad unge, i tre minuter.. Men suck! Vi vevade väl i ordning smeten och la i formar till toner av Sveas högsta stämma. Öppnar ugnen, ut väller os, rök , allt tame fan. Just ja, skulle rengjort ugnen! Kom jag på där och då... Då vi även fick stifta bekantskap till en ny ton i huset: brandlarmet! Det var väl självaste fan! Allt jag ville ha var en stund med min förstfödde som älskar att baka. Men jag fick århundradets kaos. Jippie!! Änglah? Hon lackade ur lagom till röken, brandlarmet och Sveas ljuva toner! Hon ville rita istället. Med facit i hand skulle jag också gjort det. Så här sitter vi och ritar, med en plåt halvråa muffins med en frosting som ser ut som något någon har spytt dit! Ja, naturligtvis skulle vi ha frosting på. Jag är en pajas. Så, när ska jag baka igen då? Jodå, lagom till Sveas 1-års kalas, det är sju månader dit. Tills dess borde jag iaf ha rengjort ugnen. OBS: bilden har ingenting med texten att göra. För de gick att äta!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0